DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 4 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

19405 25 mars 2021 | 16 : 10 : 23 4 000 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 07 : 22 3 750 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 05 : 40 3 500 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 04 : 53 3 250 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 04 : 21 3 000 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 03 : 44 2 750 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 01 : 18 2 500 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 00 : 55 2 250 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 00 : 55 2 000 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 00 : 28 1 900 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 00 : 28 1 800 $

36348 25 mars 2021 | 16 : 00 : 02 1 700 $ Enchère automatique

19405 25 mars 2021 | 16 : 00 : 02 1 600 $

36348 25 mars 2021 | 15 : 55 : 29 1 500 $ Enchère automatique

22432 25 mars 2021 | 15 : 53 : 37 1 400 $

822830 25 mars 2021 | 15 : 53 : 31 1 300 $

33773 25 mars 2021 | 15 : 52 : 29 1 200 $

36348 25 mars 2021 | 08 : 02 : 34 1 100 $

22432 24 mars 2021 | 17 : 23 : 31 1 000 $

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: samedi, 27 avril 2024 | 09h 59m 52s

LOT 314

CPE OC
1923 - 2008
Canadien

Parcel VII
eau-forte sur papier
signé, titré, édition, daté et inscrit et au verso inscrit et étampé
13 3/4 x 12 1/2 po, 34.9 x 31.8 cm

Estimation : 2 000 $ - 3 000 $ CAD

Vendu pour : $5,000

Exposition à : Heffel Montréal

PROVENANCE
Estate of the Artist

BIBLIOGRAPHIE
Rosemarie L. Tovell, The Prints of Betty Goodwin, National Gallery of Canada, 2002, pages 11 and 34


Please note: the full sheet size of this work is 25 3/4 x 19 5/8 inches.

Born in Montreal in 1923, Betty Goodwin worked for nearly 50 years in a variety of media – painting, drawing, collage, printmaking and sculpture. Often associated with themes of loss, absence and memory, her works are poignant and connect deeply with both the public and critics. In 1968, Goodwin attended Yves Gaucher’s etching class at Sir George Williams University (now Concordia University). This decision proved immensely significant for her career, as printmaking allowed her to reconnect to her artistic beginnings and brought her national and international recognition. In the words of art historian and curator Rosemarie L. Tovell, “over the last three decades, Goodwin has created one of the most significant and original bodies of prints produced by any Canadian artist.”

Similar to her earlier still life paintings, Goodwin focused on household objects for her printmaking practice, often running the actual object through the soft-ground plate to better capture its essence.

Parcels were the first subject she worked on in 1969, and they held a personal significance for the artist. At the time, her son was living in Karachi, Pakistan, and parcels were the only physical link between them. In her entry dated October 8, 1970 in her notebook with a blue-taped spine, Goodwin wrote “I identify with the parcel – wrapped up and unknown.”


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.